24.05

24.05

Strony

piątek, 15 kwietnia 2011

Stos nr 16


Książki pozyskane w tym tygodniu:

Dwie poniższe książki pożyczone od znajomej w celu przygotowania się do spotkania z dr Wanda Półtawską, na które mam zrobić prezentację:

*Wanda Półtawską „Beskidzkie rekolekcje”


*Ted Lipien „Wojtyła a kobiety”


Poniższe pozycje, to książki z biblioteki w mojej miejscowości – miały iść na makulaturę, a tak znalazły nowego właściciela:

* Jerry Allen „Morskie lata Conrada” – monografia dotyczy morskiej kariery Josepha Conrada, okresu z którego czerpał materiały do swoich utworów; trzeba oddać szacunek autorce – liczba źródeł z jakich korzystała jest ogromna i zajmuje ponad 10 stron

* Kapitan Charles Johnson „Historia Najsłynniejszych Piratów, ich zbrodnicze Wyczyny i Rabunki” – przeczytałem na razie rozdział o Czarnobrodym; póki co mogę powiedzieć, ze autor pisze w sposób przystępny i ciekawy;

* Bohdan Baronowski „W kręgu upiorów i wilkołaków” – czyli pozycja opisująca wszelkiej maści stwory i potwory z podań oraz legend, a do tego mnóstwo zdjęć i ilustracji;

* William Holding „Władca Much”

* Pierre Bulle „Planeta małp”


Na koniec dwa egzemplarze recenzyjne:

* Peter Watts „Rozgwiazda” – książka od wydawnictwa Ars Machina, z którym udało mi się nawiązać współpracę

* Marcin Pągowski „Zima mej duszy” – książka od Kawerny i Fabryki Słów; nie ma jej na zdjęciu, jako, że otrzymałem ją w wersji elektronicznej – premierę ma dopiero 29 kwietnia (okładka poniżej)

2 komentarze:

  1. miłej lektury. Stare książki mają coś w sobie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tych książek czytałam tylko "Planetę małp" i bardzo mi się podobała - o wiele lepsza od wszystkich filmów, które powstały na jej podstawie. I zazdroszczę, że masz "Rozgwiazdę" do przeczytania;]

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...